Lumea mea

...

Banca de celule stem la Cluj 00:25

Din iulie functioneaza la Cluj o banca de celule stem, unde femeile care au nascut pot le dona sau depozita, acestea fiind recoltate din cordonul ombilicar sau din sangele placentar. Pentru donatie nu se percepe nici o taxa, iar pentru depozitarea pentru uzul propriu exista o taxa de recoltare de 3.270 lei si una de intretinere de 17 euro pe an. Recoltarea se poate face din orice spital. Pretul nu mi se pare foarte mare avand in vedere utilitatea acestora si faptul ca se pot vindeca boli care de multe ori sunt incurabile. Daca ne gandim ca in cazul unei leucemii o operatie de transplant poate ajunge chiar la 250.000 euro, 17 euro pe an sunt o nimica toata.

1 comentarii:

Anonim spunea...

hihihi! la Cluj nu se pot stoca probe inca, am sunat eu ca sunt mamica si mi-au spus ca desi a fost lanasarea oficiala totusi banca nu este deschisa. Recoltarea se face din cordonul ombilical care contine sange placentar, e aceeasi chestie nu se fac prelevari diferite. un transplant costa intre 20.000 si 30.000 de euro daca ai celulele tale. in Ro exista 3 firme de prelevare: Cryosave, cordblood si cea cu care am incheiat eu contract-Biogenis. E singura care asigura transportul probei in orice loc din lume ai avea nevoie de ea, pe cheltuiala ei, fara sa ai tu bataie de cap. Numai bine!